Frankering

plusTEL procedure ifm fejlmelding af IP-linje:

– Læs plusTEL support-sider : her og under FAQ.

Vi kan desværre ikke assistere med telefon-support, før I har været igennem ovennævnte.

Har I brug for remote assistance ifm opsætning af jeres router/firwall, kan vi assistere
for 500 kr eks moms. Evt anden assistance iflg aftale.

——————————————————————————————————————–

plusTEL leverer IP-linjer til Daki og Danastar frankeringsmaskiner.

Vi har enten leveret en Linkysys PAP2 eller en Cisco SPA112 IP-boks.

Vores IP-bokse er en analog til Internet telefon adapter, en konverter, som giver en telefonilinje tilsvarende en fastnetlinje. Den anvendes når frankeringsmaskinens vil ringe i forbindelse med opdatering eller optankning. IP-linjen kan desuden anvendes som en fastnetlinje til fax eller telefoni. Minutforbrug iflg plusTEL takster.

Det eneste der kræves er at boksen er sat på jeres lokalnet/LAN og er givet rettigheder under jeres router/firewall til at kunne kommunikere med plusTEL telefoncentral.
Når vi leverer en boks, er det med en standard opsætning, så evt fejlmeldinger kan enten være fordi der er sket opdateringer eller ændringer på jeres router/firewall/lokalnet eller fejl fra frankeringsserver.

For at løse evt problemer med IP-boks kan I foretage flg:
– Undersøg om jeres Router/Firewall/Lokalnet er korrekt opsat, især SIP-ALG og om der er blokeret for porte i firewall.

– Evt tilføj flg ved at logge på IP-boksen (hvis SIP ALG allerede er deaktiveret):

  • Tilgå boksens web interface ved at taster den Interne IP-adr via en browser.
  • Gå derefter ind under “Voice” og derefter “SIP”
  • Her skal man så sætte “STUN Enable” til “Yes” og indtaste “stun.ekiga.net” under “STUN Server”.
  • Gå til Cisco boksen IP adresse i din web browser (feks. 192.168.1.XX).
  • Log så ind med Brugernavn: admin Adgangskode: admin
  • Indtast SIP-konto under Port1

Er I Danastar kunde, så bemærk desuden flg:
Har I flg 3 typer frankeringsmaskiner, samt en Cisco SPA112 boks:
– Ecomail
– Officemail (som Ecomail)
– Mailmax
så skal I ringe til Danastar, som kan hjælpe med opdatering af en kode i maskinen.

Men hvis I har en maskin af typen Matrix, så kan koden ikke hjælpe.