plusTEL Erhvervstelefoni

skaber værdi og giver tryghed

Giv dine kunder den bedste oplevelse når de ringer


plusTE ApS, udbyder af IP-Telefoni til danske virksomheder siden 2007.

FAQ

Installation:

Når vi sender en enhed med færdig konfiguraration med posten, kan den tilsluttes til jeres LAN og kobles mod vores central.


Tekniske krav for at enheden fungerer:

Enheden er sat til at benytte DHCP på netværket (automatisk tildeling af IP-adresser).

Hvis der er blokeret for udgående porte i firewallen, skal man sikre sig at port 5060 og 5061 UDP og 16384-16482 UDP er åbne udad til.

Bemærk desuden at SIP ALG generelt skal være disabled/deaktiveret på typisk NetGear, Zyxel og Cisco routere, men der er nogle tilfælde hvor det skal være aktiveret sammen med SIP Transformations (der ligger under SIP ALG i firewall opsætning).

Avend flg. kommando ifm. opsætning af SIP-ALG på en Cisco router :

“no ip nat service sip udp port 5060”


Telefoner:

Telefon/lokalnr. er offline, kan ikke ringe ud og/eller modtage opkald:

– Er det kun dette lokalnummer der er offline og alle andre telefoner/lokalnummer online?

– Hvis ikke alle lokalnr’e er offline, så tjek strømmen, LAN forbindelsen og evt genstart din telefon/IP boks.

Hvis din telefon nu er online er problemet løst, ellers ring/skriv til plusTEL.

Alle Telefoner er offline, ingen lokalnr’e/telefoner kan ringe ud eller modtage opkald:

– Tjek jeres Internet forbindelse, dersom jeres Internet forbindelse er nede så genopret forbindelsen (genstart router og kontakt evt internetleverandør). Genstart alle telefoner/enheder når internetforbindelsen kører igen.


IP-boks, Frankering, fax, telefoni:

Sørg for at boksen er tilsluttet strøm og netværk.

Tjek lamper for grønt og rødt lys

Power: Grøn: så er strøm tilsluttet. Ingen lys: tilslut strøm.

Internet: Grøn: så er Internet er tilsluttet. Rød: tjek netværkstilslutning

Port1/Phone1: Kræver at strøm og Internet er tilsluttet og OK (grønt lys).

Grøn: så kontoen er online, hvis Rød er kontoen offline


Kontoen er online men kan ikke ringe ud:

Undersøg om jeres router og firewall er opsat ilfg ovennævnte “Tekniske krav for at enheden fungerer”.


Kontoen er offline:

Undersøg om jeres router og firewall er opsat ilfg ovennævnte “Tekniske krav for at enheden fungerer”.

Send en e-mail eller ring Man-Fre kl 09:00-16:00

plusTEL ApS – CVR: 30829107 |c/o Univate, 4sal, Njalsgade 76 – 2300 København S