Microsoft 365 og Teams er blevet en del af virksomheders daglige kommunikation.

Medarbejdere taler flere gange dagligt sammen over Teams, endda samtaler på mobilen over Teams-App.


Telefoni ind/ud af virksomheder fortages dog stadig mest over virksomheders mobil eller omstillingsanlægget.

Microsoft 365 har også en indbygget omstilling system, Phone System, som virksomheder kan fordel anvende og

integrere telefonien med 365 Teams.


Der er 3 muligheder for at integrere Telefoni over Teams:

• Microsoft Calling-Plans, hvor telefonien flyttes til Microsoft.

Direct-Routing, hvor virksomheder kobler egne telefoni.

• Operator-Connect, hvor teleoperatøren leverer telefonien.


Konsulenter assisterer virksomheder med valg af den løsning som passer til deres behov.

Der er dog flere timer og forretning for konsulenter at levere en Direct-Routing løsningen.


Direct-Routing, kræver at virksomheders numre og linjer tilsluttes via en Microsoft godkendt SBC, Session Border Controller.

Virksomhedens numre og linjer kan leveres enten som en SIP-Trunk eller igennem virksomhedens egen omstillingsanlæg.


Direct-Routing kan bygges enten som software eller hardware løsning hos virksomheden eller deres datacenter

ellers med fordel an hosted-løsning som et månedsabonnement, en As-a-Service Hosted-Direct-Routing.


Fælles for ovennævnte Telefoni over Teams integration er, at Teams kræver Microsoft Phone System licenser.

Der udover Hosted-DirectRouting abonnement og teleudbyderes numre samt telefoni minutforbrug.


Telefoni over Teams udgifter: Priser ekskl. DK-moms.

• Evt. konsulenttimer ifm. opstart og drift.

• Microsoft Phone System: $8, pr bruger månedsabonnement.

• Hosted-DirectRouting: pr. kanal SIP-Trunk: $6, PBX: $9 månedsabonnement.

• Numre-afgift samt telefoni minutforbrug.


Telefoni over Teams kan implementeres på 2 niveauer:

Kun til Virksomheden.

Til Virksomheden samt Medarbejdere.


Virksomheder kan nemt komme i gang med Telefoni over Teams uden af ændre deres nuværende telefoni.

Hosted-DirectRouting løsning kan ske med 2-3 kanaler til udvalgte medarbejder ifm. kundeservice, marketing el. lign.

Især når virksomheder kun bruger mobiler, kan de med fordel opsætte Microsoft Phone System som PBX/Omstilling.


TeleTeams, en del af plusTEL, er registreret partner af Ribbon og certificeret MS Teams Hosted-DirectRounting løsning.

plusTEL er desuden registreret hos Ribbon distributøren, hvor vi har gennemgået en antri-bribery og compliance certificering.

plusTEL har leveret erhvervstelefoni produkter og ydelser til Danske virksomheder siden 2003 og som teleudbyder siden 2007.

Fordel for kunder er, at både Hosted-DirectRouting og SIP-Trunk leveres af den samme udbyder.


Test Phone System og Hosted-DirectRouting med 25 brugere i 30 dage.

Send en e-mail eller ring Man-Fre kl 09:00-16:00

plusTEL ApS – CVR: 30829107 |c/o Univate, 4sal, Njalsgade 76 – 2300 København S